ДЕ Ж ВАША МОРАЛЬНІСТЬ, СВЯТІ ОТЦІ?

Моральність – це та частина філософії, про яку найбільше говорять і яку найменше визнають. Я. Княжнін.

Читаю у сьогоднішній стрічці новин чергове повідомлення протоієрея Євгена Назаренка: “Уже скоро! Унікальна ікона з Афона – у Кіровограді!”. Так і хочеться вигукнути похвальне – ну й Євгеній, ну й витівник. Вкотре доводиться дивуватися віртуозності духовних осіб у вигадках фантастичних подій. Вперше це помітив я 20 років тому, коли від священників Преображенського собору почув, що вони збираються написати ікону святої Єлисавети, чорно-білий знімок якої столітньої давності розшукано у архівах російського С.-Петербурга. Захотів через газету, у якій тоді працював, повідомити добру вість вірянам. Але на неодноразове прохання показати оригінальньне фото мені під різними приводами відмовляли. Минуло кілька років і знову читаю – у Кіровограді місцеві художники написали ікону св. Єлисавети. Як гідну шанування, її визначила комісія Кіровоградського єпархіального управління і направила для затвердження свого рішення у Священний Синод. Про канонізацію ікони повідомлень не надходило. Та й навряд чи надійшло б: Синод завжди виступав проти місцевих культових святих. Але духовне керівництво міста не вгамовувалося – йому після проведення нелегального Собору у Харкові 1992 року було чітко поставлено завдання – будь-якими способами добиватися повернення місту назви Єлисаветград. У основу мети Москвою було покладено твердженя, що місто носить ім’я не імператриці Росії, а святої.


Вдруге натрапив на відверто брехливі рядки у книзі “Свято- Преображенський Собор”: “Ікону святої Єлисавети встановлено у храмі 1995 року, коли було започатковано святкування Дня міста”. Обуренню моєму не було меж – адже і автори книжки, і замовники добре знали, що святкування Дня міста проводиться з ВЕРЕСНЯ 1989 року і ніякого відношення до святої Єлисавети не має, воно об’єднане з проведенням театрального свята “Вересневі самоцвіти” до дня народження Івана Карпенка-Карого, 29 вересня. До того ж, варто заглянути у православний календар, щоб переконатися – поминального Дня святої Єлисаветии не існує, так само як окремих ікон з її персональним образом. 18 вересня православна церква МП вшановує пам’ять ПРОРОКА ЗАХАРІЇ та ПРАВЕДНОЇ ЄЛИСАВЕТИ. В “одиночку” цих святих церква не вшановує. Чомусь святі отці про такі тонкощі вірянам не розповідають, а святе письмо, між іншим, не допускає від своїх текстів найменших відхилень.
І знову о. Євгеній витягує на світ Божий святу Єлисавету, Тепер її написали не місцеві іконописці – з самої гори Афон. Це він, Євгеній , перебуваючи свого часу у цьому серці православ’я, замовив найкращим майстрам створити образ Єлисавети. Йому пообіцялиии працювати у три зміни, без вихідних, але замовлення виконати до свята міста над Інгулом 2016 року. Трудилися-надривалися, та у терміни не вклалися. Ось чому сьогодні, 18-го, після святкування дня міста і вшанування Захарії та Єлисавети, о. Євгеній патетично обіцяє – уже скоро! Коли воно настане – не каже. Де ж затрималася ваша свята, отче? Чи заблукала на Афоні, чи як шедевральний витвір іконопису, її затримали на кордоні митники (такий варіант ви вигадували). А, може, не встиг упоратися їз замовленням місцевий митець? Що найвірогідніше. Ви вже й виставили на сайтах образ майбутньої ікони. І знову Єлисавета не сама – цього разу вона предстане мирянам у парі з юною Марією Богородицею. Якщо художник постарається.
Примітка. На світлині представлена Троїцька церква, споруджена у фортеці св. Єлисавети у 1755 році. “Построенная была на первый раз деревяной и походной, ввиде маленького домика с двумя небольшими на ней главами… с пределами св. праведных Захария и Елисаветы”. (А. Пашутин). Вже тоді окремо взятої св. Єлисавети не існувало. Розповідайте про це свом прихожанам, святі отці. Народ треба просвіщати, а не обманювати. Бо у святому письмі сказано: “Всім неправдомовцям доля в озері, що горить вогнем і сіркою”. (Об’явлення св. Івана Богослова, 21, 8). Біблію треба читати, панове.

Фото Юрій Матівоса.
Фото Юрій Матівоса.
Фото Юрій Матівоса.
Фото Юрій Матівоса.
Юрій  Матівос

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s