Електронні табло — не диво, але нас намагаються дивувати

Електронні табло — не диво,  але нас  намагаються дивувати

Два цифрових електронних табло в рамках проекту “Місто можливостей” з’явилися у центрі Кропивницького поруч із зупинками громадського транспорту. Кожне з них показує інтервали руху тролейбусних маршрутів №№ 4 і 10 та час їхнього прибуття на зупинки.

На появу електронних табло відреагували деякі місцеві ЗМІ. Вони захоплено повідомили, що фірма ТОВ “Диспетчер-Сіті” із Кам’янського розмістила на двох центральних зупинках Кропивницького “власний винахід», у що важко повірити, — електронні табло, які інформують містян про те, скільки лишилося часу до прибуття тролейбусів. Вартість одного такого табло – 30 000 гривень, і в Кам’янському їх вже встановлено 35, а у Кропивницькому поки лише два.
Обидва електронних табло працюватимуть у тестовому режимі протягом місяця, і поки що місто не сплатило за них жодної копійки. Ініціювали тестування очільники міста А. Райкович і А. Табалов, імена яких «шанобливо викарбувані» на табло. Надалі вони сподіваються на підтримку депутатського корпусу та виділення з міського бюджету певної суми на купівлю таких «програмно-технічних комплексів». При цьому в мерії ще й начебто тішаться думкою про економію. Ба більше, є ідея, що кожен депутат міської ради може особисто зібрати кошти або придбати таке табло для зупинки громадського транспорту на своєму виборчому окрузі. Мабуть, і написати там своє ім’я зможе також?

Поки що до електронного табло заведено лише два тролейбусних маршрути, однак згодом вони начебто мають показувати інтервал руху великогабаритних автобусів а також маршруток. Функціонально табло ніби дозволяє так зробити, але в цьому є великі сумніви. Говорять, що пенсіонерам, які найчастіше користуються електротранспортом, нововведення сподобалось. Але невідомо чим, адже одне з них розташоване на протилежному боці вулиці та ще й високо. До того ж табло «нахабно бреше» про час прибуття на кілька хвилин. Тоді для чого викидати гроші на вітер? Лише тому, що вони не з власної кишені?

Нині обидва табло працюють в системі GSM через мережу Інтернет. Якщо до інформаційних покажчиків підведуть необхідні комунікації (оптоволокно), вони матимуть змогу роздавати wi-fi. Це в майбутньому, та скільки ще коштів потрібно заплатити за таке «майбутнє»? Ось, наприклад, в Івано-Франківську вдвічі більше за розмірами табло з розетками та тим самим wi-fi працює вже другий місяць і за нижчою ціною. Можливо, все там так, тому що зробили, як в Європі, і «забули написати» ім’я міського голови, свободівця Руслана Марцінківа?

Таблички з інформаційними написами на зупинках були давно, але приклад Європи та ХХІ сторіччя підказали, що повин-ні бути електронні табло, як на вокзалах та летовищах. Що поробиш, час такий… Але на них чомусь немає написів з іменами «великих ініціаторів». «Недопрацювання» просто якесь виходить. І от у Кропивницькому його, здається, виправили та написали імена «героїв-благодійників».

А чи є такі зупинки в інших містах, та як все це виглядає? Є, і не в одному, і все зроблено відкрито й прозоро та, як уже сказано, без прізвищ «ініціаторів», і ціни там нижчі. Про Івано-Франківськ згадано вище, і в цьому місті таких зупинок планують лише 13 до кінця року. В Кременчуці порахували майже всі зупинки і виявили — 350, тож сума потрібна чимала. Там шукають гроші на таке задоволення і планують вкластися в 25 тисяч гривень за одне табло.

А чи є сенс закуповувати для нашого міста такі дорогі пристрої лише для тролейбусів, яких у місті залишилось трохи більше, ніж 20? Рух маршрутних таксі, що домінують у місті, на жаль, до такого табло не приєднаєш, та необладнані ніякою електронікою. А скільки в місті зупинок? — Сотні. То, виходить, будуть елітні зупинки для центру і простенькі для околиць? Окрім того, чи не захоче хтось через нові табло знову додати гривню до вартості проїзду? Здається, що саме так, і ціну пристрою «відіб’ють» за місяць, а мешканцям Кропивницького це гикатиметься набагато дов-ше. А що далі? Турнікети на всіх транспортних засобах, електрон- ні картки і чергова «накрутка» тарифу? Поки що достатньо номерних талончиків у тролейбусі з обов’язковою умовою невідомо для чого їх компостувати. Мабуть, лише тому, що наш «Електронранс» чомусь знову закупив компостери за бюджетні гроші.

Варто було б скористатися досвідом інших міст України. Так, у Львові трамвайних табло — 25, а у Харкові й Одесі лише збираються впроваджувати новацію. У Вінниці теж є трохи таких табло, а от у сусідньому Кривому Розі ще в 2015 році визнали табло по 24 000 задорогими і недоречними без оснащення транспорту пристроями GSМ. Тому вони, неначе «скарб», майже два роки припадають пилом на складі. За нашої бідності — це чергова спроба лобіювання «нової моди», і не виключено, що з відкатами за впровадження «теми».

 

http://tribuna.kr.ua/vlada/elektronni-tablo-ne-dyvo-ale-nas-namahaiutsia-dyvuvaty.html

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s