Коли до Кропивницького повернуться старі тарифи?

Коли до Кропивницького повернуться старі тарифи?

Наприкінці квітня питання тарифу на проїзд в громадському транспорті, низького сервісу і якості перевезень знову піднімалось у виконкомі на самому високому рівні.

Так, 26 квітня, на дні депутата, керівник транспортного управління намагався в черговий раз переконати депутатів, що виконати рішення сесії і заставити перевізників надавати послуги за старим тарифом від 2015 року в 3.5 грн. він не може. Аргументував це тим,  що це питання може бути вирішене виключно в судовій площині шляхом скасування додаткових угод до договорів на перевезення. Ці угоди, як відомо, були нашвидкуруч підписані з перевізниками за день до сесії, на якій депутати від демократичних сил вимагали терміново скасувати рішення Виконкому щодо необґрунтованого підвищення тарифу.

Депутат від ВО «Батьківщина» Олександр Цертій наполягав на тому, що, відповідно до закону, тариф на автобусних маршрутах загального користування може бути встановлений лише рішенням виконкому, і аж ніяк не договором з перевізниками на організацію перевезень. Враховуючи той факт, що єдиним чинним тарифом після скасування рішень Виконкому від 16 лютого 2017 року є тариф у 3.5грн., депутат просив дати пояснення, чому управління ніяк не реагує на факти перевезення пасажирів за тарифом у 4.5 грн., який не є встановленим або погодженим Виконкомом і вимагав вжити рішучих і невідкладних дій щодо роботи перевізників лише за діючим тарифом у 3.5грн. Він також вимагав дати пояснення, чому незважаючи на його депутатський запит від 26 липня 2016 року, що був підтриманий більшістю депутатів, приватні перевізники досі не підключили жодного транспортного засобу за допомогою GPS-трекерів до єдиної системи диспетчеризації, адже тільки жорсткий контроль з боку міської влади, громади за допомогою відкритих сучасних інструментів моніторингу руху покращить ситуацію з дотриманням перевізниками інтервалу руху, особливо в вечірній час і вихідні дні. Не обійшли стороною депутати й питання незадовільного стану маршрутних таксі, вкрай низького сервісу перевезень, проблеми з перевезенням пільговиків.

«Вам виділили 15,5млн.грн. на компенсацію пільгових перевезень на 2017рік, ви возите людей за неіснуючим тарифом у 4.5грн. і при цьому ваші маршрутки більше схожі на іржаві бляшанки для оселедців, ви абсолютно не дотримуєтесь встановленого інтервалу руху, а з пільговиків попри надану компенсацію здираєте 2 грн., або взагалі не зупиняєтесь» – коментував ситуацію Олександр Цертій.

Депутати також звернулись до присутнього на зустрічі профільного заступника міського голови з пропозицією негайно розпочати процес створення на базі комунального підприємства «Електротранс» повноцінного автобусного парку, що буде включати для початку 20 автобусів великої місткості, на закупівлю яких були передбачені кошти в бюджеті, та орендовані автобуси малої місткості, власники яких зараз працюють через «фірми – посередники», що отримали ліцензії і  завдяки укладеним договорам на перевезення є сьогодні монополістами в місті.

Вже 29 квітня, на громадському обговоренні, питання фактичного повернення тарифу до 3.5 грн. на вимогу депутатів демократичних сил знову отримало бурхливе продовження. Керманичі міста в чергових раз заявляли, що старий тариф вони повернути не можуть, не зважаючи на скасоване рішення Виконкому, до того ж тариф у 4.5грн. є економічно обґрунтованим. Проте на цей раз обурилась громадськість – люди запитували, чому в інших містах, тарифи на проїзд в громадському транспорті є значно нижчими, наприклад в Житомирі і Сумах тариф складає 3грн, а в більшості обласних центрів не перевищує 4грн. Але жодного прийнятного аргументу громада так і не почула – а ні від влади, а ні від перевізників, які лише пояснювали, що «все зроблено по закону».

Варто додати, що не все спокійно і в інших містах з транспортними перевезеннями. Наприклад, в м.Полтаві в квітні неодноразово відбувалися страйки власників маршрутних таксі під гаслами «Три гривні без корупції». Там перевізники стверджують про існування чисельних поборів – нібито за кожен автобус, який працює на міських перевезеннях сплачується щомісячно від 8500 грн до 12000 грн, в залежності від кількості місць. При цьому перевізники, які вирішили не платити хабарів та знизили проїзд з 4 грн. до 3 грн., вимагають від місцевої влади допустити їх на маршрути, які були віддані монополістам. В іншому місті – Конотопі, мер А.Семенихін, ветеран АТО, у відповідь на шантаж перевізників щодо підвищення тарифів, навпаки знизив його з 3грн. до 2.5грн. і жорстко попередив перевізників про розірвання договорів на перевезення у разі незгоди. Після цього частина перевізників публічно вибачилась перед громадою і випустила свій транспорт на маршрути за тарифом 2.5грн.

Тож питання, чи виконають керманичі міста вимоги депутатів демократичних сил щодо фактичного повернення старого тарифу на проїзд у 3.5грн., – досі залишається відкритим.

Ольга Швиденко 
Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s